13. fejezet
Fordította: Lilith
Abban a pillanatban elfelejtem a
saját idegességem, mikor valóban bent vagyok az áldozat hálószobájában. Belépek
a Másvilágomba, tényleg belépek, és elúszik minden más. Természetesen segít az,
hogy nem várnak rám vértócsák a hálószobában.
Csak Katy van ott. Készen állva
arra, hogy elmondjon nekem egy történetet, amit hallanom kell.
Az ágy közepén van, hozzákötözve
egy esernyő a kezéhez, karja a feje felett.
Halott.
Meztelen.
Beborítva ugyanazzal a szétszóródott
vérrel, ami foltokban megtalálható a fehér ágytakarón és a fehér falakon is. Most
már úgy hiszem, hogy az ágytakarót – mely úgy tűnik, pontosan megegyezik azzal,
amely az előző áldozat lakásában volt – erre az alkalomra hozták be, természetesen
a kontrasztos hatásért. Minden körülmény egy ütős kinyilatkoztatásról szól. Ezt
elraktározom az agyamban, mint lehetséges hibát.
Ezeket megvették. Le lehet nyomozni.
A tekintetem visszatér az áldozathoz,
Katyhez. Érdekes, hogy ő az ágyon van, és nem a padlón, mint az előző áldozat. Talán
egyeseknek gyengédebb befejezésnek tűnhet, tán még az ő számára is, de nekem nem,
nem tűnik annak. Így is halott. Még mindig egy test, amihez kötődik egy név, ami
többé nem számít, legalábbis számára nem. Habár ez nem véletlen. Ez egy üzenet,
amit el kellene olvasnom, és meg kellene értenem. Egyelőre fogalmam sincs, mit jelent.
Lehet, hogy egyszerűen arra szánták, hogy túlságosan koncentráljak, és lemaradjak
valami nagyobbról. Lehet, hogy ez egy teszt.
Legutóbb a cigarettákkal hagyott
nekem nyomot. Roger cigaretta márkája, ami úgy tűnik, még mindig arra utal, hogy
ez a tényállás közte és köztem kapcsolódik egy régi ügyhöz, amin Roger alatt dolgoztam.
Igen, szólhatna ez Rogerről; Rogerről
– gondolom, a fejemben hallva a korábbi megjegyzéseit, de nem így van. És az,
hogy itt vagyunk, az én épületemben, üzenet számomra rólam, az épületben, ahol folyton
tartózkodtam, mikor a New York-i rendőrségnek dolgoztam, mert jegyben jártam Kane-nel.
Jegyben jártam.
Bassza meg, ez elvitt engem egy
helyre, ami nincs a Másvilágomban.
– Baszódj meg Kane Mendez,
amiért elvonod a figyelmem – dünnyögöm, és újra az átkozott szobára fókuszálok.
Van itt számomra egy nyom. Meg kell
találnom, mielőtt ideér a csapat, és valahogy elkeveredik. A falon lévő vérmintákat
fürkészem, tanulmányozom őket, mintázatokat keresve, ezúttal viszont semmit sem
találok, legutóbb a mintázat vezetett el engem a cigarettákhoz. Túl egyszerű lenne
számára, hogy ugyanolyan módon hagyjon nekem nyomot, mint ahogy korábban tette.
Odasétálok a testhez, és lebámulok a Katy vörösre festett ajkain lévő fehér habra.
Megmérgezték. Ki volt rúzsozva. Érte? Mert rákényszerítette? Mert Katy boldoggá
akarta tenni? A beteg szemétláda figyelte, ahogy levetkőzik? Szerintem igen. Itt
volt. Jelen kellett lennie, amikor meghalt, de a halála utáni levetkőztetése, megérintése
magában hordozhatta volna azt a kockázatot, hogy DNS-t hagy hátra.
Rákényszeríthette őt a vetkőzésre
telefonon vagy videón keresztül, amit le lehetne nyomozni, de hogyan mérgezné meg?
Körülnézek poharat vagy ételt keresve, de nincs semmi. Esernyős Ember túlságosan
tökéletesen tiszta ahhoz, hogy elől hagyjon egy koszos poharat. Lefogadom, hogy
ha a konyhába megyek, ott sincs pohár, de Katy el van rendezve. Itt volt. Ha rávette
volna, hogy mérgezze meg magát, Katy ugyanúgy vonaglott és vergődött volna a fájdalomtól,
mint a sikátorbeli áldozat, akit próbáltam megmenteni. Nem lenne kifektetve úgy,
mintha modellt állna. Idejönni veszélyes tett volt. Tudja, hogy valaki meglátta.
Biztos, hogy meglátta valaki. Tehát ez azt jelenti, hogy megtalálhatom azt a valakit.
Esernyős Ember arra bátorít, hogy találjak valakit, aki látta őt. Arra bátorít,
hogy találjam meg őt.
És így meg fogom találni.
Hol vannak a nő ruhái?
A gardróbhoz sétálok és kinyitom
az ajtót, egy ezüstszínű ruhát találok a földön. Előveszem a fényképezőgépem és
lövök pár fotót, majd a tekintetem a falon lévő poszterre emelkedik. A U2 banda
az, rajta egyik számuk címével: Veled
vagy nélküled, a dalszöveg gitáralakban van felírva. Olyan, mintha a szoba ismét
kiszélesedne, majd összezsugorodna, felbukkan egy emlék a múltamból. Hangokat hallok
a lakásban, megérkezett a helyszínelő csapat. Tekintetem egy verssorra vetődik:
Te mindened adod, de én mégis többet kérek.
Hirtelen visszaugrok Hamptonsba,
az éjszakához, mikor megerőszakoltak. Egy bárban voltam az akkori legjobb barátnőmmel,
Alexandrával. Ragaszkodott ahhoz, hogy igyuk meg a pezsgőt, amit rendelt. Emlékszem
erre, mert a születésnapom volt, és csak ezt ittam azon az éjszakán. Elment flörtölni
egy pasival, és Kane épp üzenetet írt. Korábban repült haza. Türelmetlenül vártam,
hogy találkozhassak vele. Kifizettem a számlát, de hirtelen nagyon szédülni
kezdtem. Kiléptem a parkolóba.
A
parkoló hideg levegője segít lélegezni, de valami nem stimmel. Nem érzem magam jól.
A kocsim felé sétálok, de ismét megingok, eluralkodik rajtam a zavartság egy hulláma.
Elérem a BMW-m vezetői oldalát, vagy amiről azt hiszem, a BMW-m. Bárhogy is legyen,
a kemény acélon találom magam. Kezdem elveszteni a valóságot. Kezdem elveszteni
az eszméletem, és az elmém egy része tudja, hogy bedrogoztak, és hogy be kell jutnom
a kocsiba, és be kell zárnom az ajtókat. És segítség kell, segítséget kell hívnom.
Bedugom
a kezem a zsebembe, a kulcsaim után kutatva, és az ujjaim megérintik a hűvös acélt,
de úgy tűnik, nem tudom megfogni, lehajtom a fejem a kocsi oldalához, beszívva egy
mély levegőt, próbálom lenyugtatni magam. Nem segít. Hangokat hallok mögülem. Emberi
hangok. Nevetés. – Alexandra? – suttogom, biztos vagyok abban, hogy őt
hallom, de nem válaszol. – Alexandra? – Még mindig nincs válasz. Még több
hang, és azt hiszem, most a bátyámat, Andrew-t hallom, de nem. Nem. Ez egy másik
hang. Ismerős. – Kane?
Megingok
és elkap valaki, valaki nagy és erős. Ismeretlen. – Szemrevaló ribanc – mondja
a férfi. – Jó numera.
– Hagyjon
– mondom. – Hagyjon. Eresszen…
– Megint
csörög a kurva mobilja.
Csörög
a telefonom? Miért nem hallom csörögni a telefonom?
– Kane
az – mondja egy másik férfi. Vagyis nem. Ez egy nő?
Elvesztem
a pillanatot. Minden fekete. Majd egy kocsiban vagyok.
Kipattannak a szemeim, ahogy visszaemlékezek
valami olyanra, amit idáig elfeledtem. Mialatt minden fekete volt, nem volt teljesen
fekete. Volt egy dal a fejemben. A tekintetem a poszterre ugrik. Ez a kibaszott
dal.
Hangok elérnek a fülemhez, belép
a lakásba a helyszínelő csapat, és elásom az érzelmeimet. Gyűlölöm az érzelmeket.
Utálom, hogy gyökeret akarnak verni a mellkasomban, és úgy viselkedek miattuk, mint
egy bolond. Beszívva egy kurvára éles levegőt keményen elutasítom őket kábé ötször,
mielőtt győzedelmeskedek. Akkor, és csakis akkor sétálok vissza a hálószobába, és
lebámulok Katyre. Be volt drogozva.
Be voltam drogozva.
Sokkal több közös van bennünk, mint
egy hollywoodi kapcsolat.
14.
fejezet
Fordította: Isabelle
A helyszínelő
csoport, könyörtelenül és gyorsan jön, berontanak a lakásba, a jelenlétük arra késztet,
hogy harcoljak a bennem feltörő adrenalinnal, ami arra ösztönöz, hogy menjek a Társaság
főkolomposához, magához Pocherhez és öljem meg. Ehelyett a lakás előterébe megyek,
felveszek egy overállt és a helyszínen maradok, a dolgomat végzem. Fotókat készítek.
Mindennek utánanézek, ami elvezet ahhoz a személyhez, aki azt tetteti magáról, hogy
egy sorozatgyilkos. Ez nem az első eset, hogy ezt gondolom egy ügyről, de túl könnyen
elvetem az ötletet. Mert ez az, ami. Valaki, aki azt tetteti, hogy egy gyilkos,
hogy megvezessen egy ügyön és az időmet pocsékoljam, hogy végül megöljön. A következő
óráig hiszem ezt, akkor többé már nem. Karen ragyogóan tiszta konyhájában állok,
egy NYPD-s overállban, nézem a csillogó mosogatót, amikor eléggé lenyugodtam már
ahhoz, hogy tisztán gondolkozzak. A tény, hogy le kell nyugodnom ahhoz, hogy tisztán
gondolkozzak, azt jelenti, hogy ezt a meccset nem én nyertem. A telefonom csörög,
megfogom, látom, hogy Murphy igazható hív. – Love ügynök – üdvözöl, amikor
felveszem. – Miért akarja mindenki, hogy elmenjen?
– Mert
púp vagyok a hátukon – válaszolok.
– Igen.
Igen az. Megértem, hogy van egy sorozatgyilkosa, aki jobban kedveli magát, mint
néhány rendőri szerv.
– Aggódik
értem, Murphy igazgató?
– Hiszem,
hogy magára fogadnék Esernyős Emberrel szemben, ahogy hallom, hogy maga nevezi őt.
Van valami, amiről tudnom kell?
Van valami,
amiről tudnia kell? Murphynél minden kódolva van. A munkám az, hogy könyörtelenül
eltüntessem a Társaságot, ami miatt az ő támogatása ennél az ügynél, arra késztet,
hogy elgondolkozzak van-e valamilyen kapcsolat. Vagy nincs. Tisztáznom kell a gondolataimat,
mielőtt mérgező szemetet köpnék ki, ami úgy hangzana, minta egy őrült személy mondta
volna. – Halott embereket látok – mondom. – Ez az, amiről most tudnia
kell.
– Akkor
rendben – válaszol. – Holnap elmondhatja, azt, amiről most úgy döntött
nem mond el. Ami a holttesteket illeti, legyen benne biztos, amennyire tud, hogy
maga nem lesz egy közülük. Kommunikáljon, Love ügynök. Úgy érzem, emlékeztetni fogom
erre egész hátralevő földi életünkben. – Leteszi.
A csípőmnél
lévő táskába rakom a telefonomat. Miért nem mondtam el neki, hogy ez a Társaságról
is szólhat? Mert hirtelen arra gondolok, hogyha a Társaság felültet, miért hagynának
nekem egy bizonyítékot, hogy kitaláljam? Nem tennék. Ez a válasz. Nem tennék. A
lényeg, hogy ez az este még mindig baszakodik velem. Hagyom, hogy megtalálja az
útját a gyilkossági helyszínemre. Ami a zenét illeti, talán véletlen egybeesés,
és egy másik jelentés után kell néznem. Talán nem igazán halottam azon az estén.
Bevoltam drogozva. Mint Katy. Bassza meg. A kesztyűs kezemet újra a mosogatónak
nyomom és az állam a mellkasomra hajtom. Mi az, amit nem veszek észre?
– Ő
nyert.
Roger hangjára
megborzongok. Nem akarok most vele vagy a szabatos kijelentéseivel bajlódni. De
átkozott legyek, ha ő vagy Esernyős Ember nem a legjobb részem kapják egy este alatt.
– Három
halott nő, egy este. Igen. Azt mondanám ő győzött.
Egy elnehezült
szemhéjú, unott tekintetet vet rám, ez egy védjegy. Az ítélkező tekintet. Oka van
annak, hogy nincs macskám, vagy neki, a jelenlegi életemben. Becsmérelve lenni,
majdnem egy szinten áll azzal, mint egy fura ember mellett utazni a metrón, aki
egy éve nem fürdött, aki bogarakat vesz ki a hajából és felajánlja neked, tudja
a bánat, hogy miért. Nem szeretem azt, ha bírálnak. Ki kell jutnom ebből a konyhából.
– Engedje,
hogy segítsek – mondja. – Jók voltunk, amikor ötleteket adtunk egymásnak.
Úgy érti, amikor vágytam a jóváhagyására. Egy szükséglet,
amit akkor fedeztem fel, amikor végre elhagytam New Yorkot, ami tulajdonképpen elhomályosítja
a látásom. Láttam a módszerét, sohasem tért ki a szokásos keretek közül. Ezen kívül
a gondolkozáson kívül volt az, ahol lennem kellett, ahol maradni akarok.
– Természetesen
meghallgatnám az analízisét a ma esti bűnhelyszínekről – mondom, mert nem fogok
elutasítani egy forrást, ami talán Esernyős Emberhez vezet. Csak néhány erőforrását
a saját módomon fogom használni. – Holnap beszélhetünk.
Elmegyek
mellette, ki a konyhából, ki a személyes teréből, amit akarom, hogy megtartson,
amikor azt mondja.
– Ha
egy csapat leszünk, hiszem, hogy el tudom érni, hogy ne akarják leváltani erről
az ügyről.
Itt van.
A megfélemlítést játssza ki. Várnom kellett volna. Megfordulok és ránézek. És mosolygok.
Ez minden. Csak mosolygok. Nem egy boldog mosollyal. Nem egy jókedvű mosollyal.
Inkább, mint egy sav égette mosollyal. Magamon hagyom, elnyúlik köztünk, és aztán
elmegyek. A nappaliba lépek, amikor Melanie belép Houstonnal. Figyelembe véve, hogy
tudom Houston miért van itt, hogy benyalja magát a polgármesternél azzal, hogy az
agyamra megy, Melanie–ra koncentrálok. – Miért van itt és nem lent az esőben,
a testekkel foglalkozva, amiket a körülmények befolyásolhatnak?
Felpuffadva
áll, kellőképpen dühösen az NYPD overálljában, ami tíz számmal nagyobb, fegyver
nélkül.
– Végeztem,
amivel végeznem kellett. Azt akartam, hogy elvigyék onnan őket.
– Rendben
– mondom. – Elmehetne a laborba és kitalálhatná, hogy milyen mérget használ
arra, hogy megölje őket. – Ezzel a mondattal realizálom az elhalványult érvelésemet
néhány perccel korábbról. Be voltam drogozva. Ezeket a nőket megmérgezték. Ez nem
ugyanaz. Ez egy tény, hogy mentálisan vissza kell lépnem és újra gondolnom hova
vándorolt az elmém.
– Bethnél
vannak a minták – mondja. – Várjuk a fejleményeket a toxinnal a következő
negyvennyolc órában.
– Nos,
most újabb mintát gyűjthet. – A hálószoba felé mutatok. – Az áldozatot
megmérgezték.
Összeszorítja
a száját. – Megyek megnézem. – Elmegy, amíg én a ’mérgen’ tűnődőm, ami
megölte Esernyős Ember áldozatait. Be voltam drogozva. Őket megmérgezték. Két különböző
dolog, amit azonossá változtattam. Houston elém lép, mint egy hátvéd az utamban.
– A
lift tökéletesen működik – mondja. – A gyilkossági helyszín egy sima
műveleti módszerben zajlik a sikátorban. Azon vagyok, hogy kiadjak egy nyilatkozatot
az öngyilkossági kísérletről és egy rendőr lent azon fáradozik, hogy megmentse az
áldozatokat.
Megértés
van jelen a levegőben, amit képes vagyok elkapni és az arcába dörgölni, de megelégszem
egy egyszerű kijelentéssel.
– Büszke
vagyok, hogy maga és Murphy igazgató egyetértésre jutott az ittlétemmel kapcsolatban.
– Azon
vagyok, hogy lezárják a helyszínt.
Ellenőrzés
alatt kell tartani. Ki kell innen jutnom.
– De
holnap – kezdi...
–Beszélni
fogunk. Megbirkózunk mindennel. Hívjon, ha bármi lényeges előjön a takarítás alatt.
És legyen Morris nyomozó az őrsön holnap a hivatalos kihallgatásra.
– Mi
a pokolról beszél?
– Kérdezze
Morrist. Hagyom, hogy befejezze az alapokat. – Indulok, és nem állok meg.
Kilépek az előtérbe, leveszem az overallomat a fertőtlenítő egységbe, amit a csapat
állított fel és a lift felé megyek. Megnyomom a gombot és az ajtó azonnal kinyílik,
hála az égnek. Belépek az üres liftbe, megnyomom a gombot és csak állok itt, nézem,
ahogy becsukódnak az ajtók, egy görcs van a gyomromban, karmoló érzéssel. A múlt
itt van ebben a liftben. Újra kitörlöm, keményen. Arra kényszerítem magam, hogy
a nyomozásra koncentráljak. Ez visszarepít abba a sikátorba, hezitálok, mert nem
akarom megöletni magam Kane miatt. Kane.
Kurva Kane.
Rá koncentrálok. Ez egy jó dolog. Ez egy rossz dolog. Elterelte a figyelmemet. Az
eljegyzésünkre gondoltam miközben a gyilkosságokban nyomoztam. Mi a poklot csinál
velem ez az ember? A lift újra cseng, kilépek, mint egy nő, akinek küldetése van.
Adrenalin áramlik szét bennem és ez vezet az ajtóhoz. Nem törődöm a biztonsági kódokkal.
Újra és újra csengetek, tudom, hogy Kit az ajtóhoz fog jönni. Tudom, hogy kamerák
is vannak, így amikor a szemétláda válaszol az ajtónál a lakásomban és egy fegyvert
szegez rám, ez az összes invitálás, amire szükségem van. Előhúzom az enyémet is
és rá szegezem.
– Tünés.
– Nem
megyek sehová – szól vissza.
– Kivéve
el – mondom. – Egyik vagy másik úton.
– Tartson vacsoraszünetet – mondja Kane mögüle.
Kit vág egy grimaszt erre a kijelentésre, ami a parancs, de vacillál, a szemei mérgesen
villannak felém, mielőtt leereszti a fegyverét belecsúsztatja a tokjába a kabátja
alatt és kilép a folyosóra. Kane nézi a fegyverem.
– Újra
azt tervezed, hogy lelősz?
Elrakom
a pisztolyom.
– Csak
az öklömet fogom használni.
Tisztán
látja, hogy nem gondolom komolyan, mert az ajkai elvigyorodnak, derű csillog a szemeiben,
mielőtt hátrál és engedi, hogy belépjek a lakásba. Követem, készen állok egy menetre.
15. fejezet
Fordította: Lilith
Belépek az előszobába, pontosan Kane elé, és kulcsra
zárom az ajtót, majd visszakapcsolom a biztonsági rendszert. Az, hogy ezt a Kane-nel
való vágyott vita fölé helyezem, is mutatja, hogy ideges vagyok. Az Esernyős Ember
az épületben van. Még mindig az épületben lehet, annak ellenére, hogy az épületet
automatikusan átkutatták, amikor le volt zárva. Megfordulok, és Kane már nem áll
előttem. A második ajtónál van, amin át kell mennünk, hogy bejussunk a lakásba,
amelyik magasabb biztonsági szintet ad. Extra biztonságot akar, mielőtt bármi is
történik köztünk. Ezt nem csak abból tudom, hogy ott áll az ajtónál, hanem abból
is, mert Kane most újra viseli a zakóját. Ez azt jelenti, hogy készen áll az üzletre.
Számára ez azt jelenti, hogy hamarosan valami szart fel fog robbantani, talán nem
szó szerint, de talán mégis. Ő is ideges, akárcsak én, készen áll mindenre.
Én is azt akarom, hogy felrobbantson valamit, vagy
valakit:
Esernyős Embert.
Eltüntetem a távolságot közte és köztem, továbbmegyek,
belépek az ajtón a nappaliba, hagyom, hogy becsukja az ajtót, és hogy biztosítsa
a bejáratot, megnyugtatva azzal a ténnyel, hogy ez a hely olyan, mint Fort Knox.
Bármilyen kísérlet, hogy Kane-hez jussanak, nem fog megtörténni, amíg ő ebben a
lakásban van. Hirtelen újra abban a szekrényben vagyok, és bámulom azt a posztert
a U2 szöveggel, és elindulok a konyha felé.
Ez visszavisz ahhoz a parkolóhoz, Hamptonsba, ahol
elraboltak. Micsoda idióta voltam, hogy egyáltalán hagytam, hogy ez megtörténjen
és hogy lehet, hogy engem bedrogoztak, Alexandrát meg nem? És miért gondolok erre,
amikor három nő halt meg ma este? Én nem haltam meg. Túléltem a szarságomat, ők
pedig nem. Megérdemlik a figyelmemet. Belépek a konyhába, és odasétálok a lakás
több bárszekrénye közül az egyikhez.
Ez a lakás egy kis zárt szegletében van, ahol a férfi
a legdrágább whiskyjét tartja. Nincs oka bezárni, mert ide senki sem tud bejutni.
Nem. Nem tudnak. Igen, Kane miatt egy őr maradt itt velem, amikor nem volt a városban,
és vele is van egy. Bármit is jelentsen ez. Megragadom a fekete üveget, amiről azt
mondta, hogy húszezerbe került neki. Baszódjon meg a húszezerje, aminek valószínűleg
egy részét ő csinálta, miközben rossz dolgokat tett. Egy olyan emberrel élek együtt,
aki rossz dolgokat tesz. És így nem is ítélkezhetek felette. Istenem, imádom, hogy
rosszat csinál. Istenem, nem. Nem, nem szeretem. Én csak azt szeretem, hogy ez olyan
átkozottul szexinek mutatja. Istenem, dehogy. De igen. Nem. A rossz dolgok nem szexik.
Egy kibaszott FBI ügynök vagyok. Én is nagyon elcseszett vagyok. Kinyitom az üveget,
és kortyolok egyet. Ütős, de egy pillanat alatt kisimul az arcom. Kurvára nem kéne
ütősnek lennie, húszezer dollárért. Maga Mr. Rossz Dolgok lép mögém. Megfordulok,
és mindketten a mögöttünk lévő pultnak támaszkodunk, kis pult, szorosan egymás mellett.
A lábai majdnem összeérnek az enyémmel. Gyűlölöm őt, amiért azt kívánom, bárcsak
így lenne, legalábbis most. Néha nem gyűlölöm, amiért egyáltalán akarom őt. De most
igen, és ő tudja ezt. Látom, ahogy a szemei enyhén összeszűkülnek. Ismer engem.
Úgy ismer engem, ahogy senki más nem ismer, és megérti azt a furcsa helyet, ahol
most vagyok. Úgy gondolja, tudja, hogyan kell kezelni. Még a zakóját és a nyakkendőjét
is levette, mintha ez a háború velem nem igazi háború lenne. Igaza van, tényleg.
Ez nem háború. Nem köztem és közte. Többé már nem. Ez egy háború magamban. Egy háború,
amit nem vagyok benne biztos, hogy megnyerhetünk, és egy részem átkozottul örül,
hogy ő biztos benne, hogy meg tudjuk csinálni. Mert én nem.
Felemelem a rohadt drága üvegcsét, koccintok vele,
és újabb kortyot iszom belőle, felbátorítva, hogy azt mondja, hagyjam abba. Az ajkai
mosolyra húzódnak és érte nyúl, elveszi tőlem, – mert én persze hagyom –, de
visszacsurgat egy kortyot. Egy másik dolog, amit imádok Kane-ben. Hogy tud gettós
lenni, ha kell. Ami azt is jelenti, hogy rossz dolgokat csinál. Átkozott legyen,
amiért a rossz dolgait is elfogadom. És elvonja a figyelmemet. Iszom még egy kortyot,
a whiskey töménysége hivatalosan is a fejembe száll, legalábbis úgy érzem. Ez és
az, hogy dühös vagyok. Leteszem az üveget.
– Te – mondom.
– Mi van velem, szépségem?
– Ne hívj így!
– Mi van velem, szépségem?
Felmordulok. – Kane.
– Lilah – mondja azzal a gazdag akcentusú
hangjával, amikor kimondja a nevemet.
Mert tudja, hogy szeretem ezt. Mert régen, még mielőtt
óvatos voltam Kane-nel, azt mondtam neki, hogy tetszik. Már nem vagyok az Kane-nel
többé. És abban a sikátorban sem tettem ezt, amikor kellett volna, Kane miatt.
Odalépek hozzá, és megragadom az ingét.
– Tudod, hogy mit csináltam ott kint ma este?
– Nem hagyok neki időt a válaszadásra. – Tétováztam, mert nem akartam
meghalni. Nem akartam meghalni miattad, Kane kibaszott Mendez.
Elkapja mindkét csuklómat, és keményen megránt, magához
szorít.
– Mikor nem akartál valaha is élni, Lilah?
– Erről beszélek most, seggfej. A ma estéről.
Tétováztam. Meg is halhattam volna.
Megfordít és a sarokba szorít, ahol a fal túlnyúl
a pulton. Nem hagyom, hogy bárki is ketrecbe zárjon, de Kane az Kane. És itt vagyok
én.
– Soha nem kellett volna egyedül hagynom téged
ilyen sokáig.
– Nincs szükségem bébiszitterre – mondom.
– És egyedül nem volt problémám. Te vagy az. Te késztettél tétovázásra. Nem
akartam meghalni ma este. A ma estéről beszélünk.
– Élni akarsz, Lilah. Hagytam, hogy érezd a
rossz dolgokat.
– Nem hagyod, hogy bármit is tegyek – mondom,
a mellkasát ütögetve.
– Nem hallasz engem...
Megfogja a tarkómat. – Neked élni kellene akarnod.
És velem kellene élned az életet. Eljegyeztük egymást, te nő.
– Az már nagyon régen volt.
– És most itt vagyunk megint. Oda, ahová mindig
is tartoztunk.
– Egy sorozatgyilkossal, aki üldöz téged és
engem?
– Mindig lesz valaki, aki mindkettőnket üldözni
fog – mondja. – És ha azt hiszed, hogy jobb neked, ha nincs okod rá, hogy
élj, akkor sokkal kevésbé szeretsz engem, mint én téged.
– Ez kurvára nem igaz. – Rábökök, és rákényszerítem,
hogy rám nézzen. – Szeretlek, de...
Az ujjai durván belegabalyodnak a hajamba, és magához
szegezi a tekintetem.
– Ne fejezd be ezt a mondatot. Ne most. Soha
többé nincs de, ha rólunk van szó. És most azonnal megcsókollak, mert az enyém vagy,
Lilah Love. Te nem tartozol a kibaszott Esernyős Emberhez. Nem birtokolhat téged.
Megértetted?
– Kurvára nem vagyok az övé.
– Bizonyítsd be!
– Azzal, hogy hagyom, hogy birtokolj engem?
– Azzal, hogy azt teszed, amit mindig is szoktál,
és megpróbálod bebizonyítani, hogy nem.
Megcsókol, és én elkezdem azt csinálni, amire bátorított.
Egyetlen szándékkal csókolom vissza, hogy bebizonyítsam, nem vagyok az övé.
Bizonyítani, hogy a magam ura vagyok. Egyedül én
vagyok a kibaszott tulajdonom. Megrántom az ingét és becsúsztatom alá a kezem, a
teste melege elűzi az eső és a halál hidegét, ami kísértett engem ebben az időben,
ezen az éjszakán. Dolgok, amelyek nem mindig zavarnak, de ma este igen. Igaza van.
Az Esernyős Ember ma este a hatalmába kerített. Ez tesz engem olyan átkozottul dühössé,
és ezt Kane-en töltöm ki. Meglököm Kane-t és ő hagyja. Hátrál.
– Vedd le a rohadt ruhád – parancsolom.
A szemei elsötétülnek, ahogy a fején áthúzza az ingét,
és ledobja. Ez az ing nélküli férfi a figyelemelterelés, amire szükségem van. A
táskámat a fejemen áthúzom, a jelvényemmel együtt. A pólóm következik, amit eldobok
és mire a melltartómat is leveszem, már szemben állok vele. Megcsókolom őt, vagy
ő engem. Mindegy. Azt teszi, amit én akarok. Felkap, és a nappaliba visz – mivel
egyértelműen tudja, hogy az ágyában vagyok –, nem kell most oda kényszerítenie.
Letesz a kanapé elé, és levetkőzünk, gyorsabban,
mint amilyen én voltam a sikátorban, mert kurvára haboztam. A kanapéra lököm, és
elkezdek rámászni. Amikor már irányítok, a tekintete végigsimít a testemen, és a
szemei találkoznak az enyémmel. Az ajkai mosolyra húzódnak, és én tudom, hogy ezzel
mit akar, hogy tegyek. Nem akart birtokolni engem. Azt akarja, hogy újra a sajátom
legyek. Ez a helyzet Kane Mendezzel. Tudja, hogy nem élhetek az ő világában, ha
gyenge vagyok. Tudom, hogy nem tudok élni a világomban, ha gyenge vagyok. De azt
is tudom, hogy ő sem tud élni a saját világában gyengén. Hirtelen nem érdekel, hogy
kié a világ. Csak azt akarom tudni, hogy életben van.
Megcsókolom,
és ez már nem hatalmi játszma. A pokolba is megcsókolom, és aztán azt suttogom:
– Szünetre van szükségem.
Megérti. Mindig megérti. Átfordít minket, és egymás
mellett vagyunk, ő bennem, a hajamat simogatja, én az arcát.
– Itt vagyok – mondja. – Itt vagy.
Most csak mi vagyunk.
– Igen – suttogom, és a következő, nem
is tudom, mennyi ideig, csak ennyi van. Én és ő. Ő és én. De, amikor eljön az idő
vissza a valóságba, én megint a sikátorban tétovázom, és nem tudom miért ijedtem
meg olyan rohadtul.
– Mi történik, ha tétovázol, Kane?
– Nem megyek sehova.
– Nem engedheted meg magadnak, hogy tétovázz.
Te vagy Kane Mendez, és ez egy veszélyes név.
– A különbség köztünk az, hogy amikor te elmentél,
nekem nem állt szándékomban hagyni, hogy távol maradj. Haboztam, még mindig habozom
miattad.
– Ezt nem engedheted meg magadnak. – Megpróbálok
felállni, de ő visszahúz a hátamra, és fölém hajol. – A halálra való hajlandóság
nem hatalom. Nem irányítás. Ez az ostobaság forrása.
– Nem értek egyet.
– Most már nem? – kérdőjelez meg. – Azt
hiszed, hogy a halálra való hajlandóság segít neked? Te meghalsz, és az Esernyős
Ember él. Akkor ő folytatja a gyilkolást. Úgy tűnik, csak annyit kell tennie, hogy
rávegyen valami hülyeségre, hogy nyerjen.
Igaza van.
– A francba veled.
– Átkozott legyen, Lilah. Ne félj a tétovázástól.
Hagyd, hogy erősebbé tegyen. Hagyd, hogy okosabbá tegyen. Hagyd, hogy Esernyős Ember
halálához vezessen.
Az ötlet, hogy több van ebben a történetben, hogy
az Esernyős Ember tudhat arról az éjszakáról, a megerőszakolásomról, kezd elhatalmasodni
rajtam.
És én jó vagyok, amikor dühös vagyok. A gondolat,
hogy el akar jönni Kane-hez, és már megtette, még több dühöt vált ki belőlem.
– Ő akar a halálod lenni – emlékeztetem.
– És? – böki ki, mert jó a bökdösésben,
abban, hogy tudja, amikor csak a felét mondtam el annak, ami a fejemben van.
– És – mondom –, ezt fogom felhasználni
ellene.
Köszönöm szépen!❤️❤️❤️
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés